Virtuell modeplattform säkrar $ 8 miljoner från Andreessen Horowitz och andra

Virtuell modeplattform säkrar $ 8 miljoner från Andreessen Horowitz och andra

Köpa Bitcoins
maj 4, 2021 by Bitcoinera
6
Virtuell modeplattform RTFKT har samlat in 8 miljoner dollar i en finansieringsrunda. Företaget är specialiserat på digitala sneakers och andra virtuella tillbehör. RTFKT, en virtuell modeplattform, har samlade in 8 miljoner dollar i en finansieringsrunda som leds av Andreessen Horowitz. Pengarna öronmärks för teamtillväxt och för att utveckla en egen marknadsplats online. Med bara två
BIC_investment-01.jpg.optimal.jpg



Virtuell modeplattform RTFKT har samlat in 8 miljoner dollar i en finansieringsrunda. Företaget är specialiserat på digitala sneakers och andra virtuella tillbehör.

RTFKT, en virtuell modeplattform, har samlade in 8 miljoner dollar i en finansieringsrunda som leds av Andreessen Horowitz. Pengarna öronmärks för teamtillväxt och för att utveckla en egen marknadsplats online. Med bara två heltidsanställda som för närvarande är bemannade kommer RTFKT att anställa ingenjörer, designers och spelexperter.

Det senare föreslår att NFT i spel och virtuella utrymmen är nästa på RTFKTs att göra-lista. Riot Games grundare Marc Merrill, Behance grundare Scott Belsky, konstnären Fewocious och tidigare LVMH Digital Chief Officer Ian Rogers är bland andra enheter som deltar i finansieringsrundan.

Bro mellan digitalt och fysiskt mode

RTFKT gjorde vågor förra månaden när de tillkännagav lanseringen av icke-fungibla tokens (NFT) av virtuella sneakers. Sparkarna designades med hjälp av digitalartisten Fewocious och sålde 3,1 miljoner dollar i värde på mindre än tio minuter. RTFKT och Fewocious designade inte bara de virtuella skorna utan också digitala merch kallade “Drip” och “Charm.” Varje par digitala skor kostade mellan 3000 och 10 000 dollar.

Jonathan Lai, en partner på Andreessen Horowitz, berättade om sitt företags intresse för RTKFT:

”RTFKT är ledande när det gäller att bygga broen mellan digitalt och fysiskt mode […] När vi tillbringar mer tid i virtuella världar tror jag att vi kommer att bry oss lika mycket om våra digitala sneakers och handväskor som våra fysiska. Under det senaste decenniet har spel utvecklats från underhållning till sociala nätverk – för många idag är spel det nya köpcentret och sportbaren. ”

RTFKT lanserades i januari 2020 och har vuxit vid sidan av NFT-bommen 2021. Företaget har haft en omsättning på 4,5 miljoner dollar hittills i år, en kraftig ökning från deras vinst på 600 000 dollar för hela 2020.

Digital mode är ett växande stort företag

Efterfrågan på virtuellt mode ökar, och varumärken krypterar för att hålla jämna steg. Som med allt som är förknippat med modevärlden är landskapet i ett ständigt flöde. Detta fördubblas när världen av NFT: er och digitala marknadsplatser introduceras.

Skoförsäljningen på 3,1 miljoner dollar var inte RTKFT: s första razzia för NFT 2021. I mars slog de sig ihop med The Fabricant och skapade en originell serie örhängen och formella kläder, inklusive sneakers. Som med sneakerförsäljningen såldes hela kollektionen på mindre än 15 minuter.

Flash-försäljning på sneakers som säljs på några minuter är inget nytt med den senaste explosionen i streetwear-trenden. RTKFT / Fabricant-försäljningen tar branschen i en helt ny riktning, dock med den virtuella karaktären av inköpta plagg. Försäljningen visar också att virtuella sneakers inte är det enda önskvärda digitala mode.

Virtuella modehus har börjat dyka upp som ett resultat, som The Dematerialized. En Web3-marknadsplats som gör det möjligt för stora varumärken att umgås med små designers på en plattform för att sälja virtuella bärbara varor.

varning

All information på vår webbplats publiceras i god tro och endast för allmän information. Alla åtgärder som läsaren vidtar på informationen på vår webbplats är strikt på deras egen risk.





Source link