Legia Warszawa, den mest framgångsrika klubben i polsk fotbollshistoria, meddelade att den skulle lansera $ LEG-fan-token på blockchain-baserad fanengagementsplattform Socios.com. Det är den första polska fotbollsklubben som gör det. Ägare av $ LEG-fan-tokens kommer att ha tillgång till fördelar, inklusive rösträtt i klubbens omröstningar, VIP-belöningar, kampanjer, spel och forum. “Banbrytande lösningar och ny teknik, som
Legia Warszawa, den mest framgångsrika klubben i polsk fotbollshistoria, meddelade att den skulle lansera $ LEG-fan-token på blockchain-baserad fanengagementsplattform Socios.com.
Det är den första polska fotbollsklubben som gör det. Ägare av $ LEG-fan-tokens kommer att ha tillgång till fördelar, inklusive rösträtt i klubbens omröstningar, VIP-belöningar, kampanjer, spel och forum.
“Banbrytande lösningar och ny teknik, som dessutom ger våra fans unika möjligheter att aktivt delta i vår klubbs liv, är den exakta riktningen vi vill utveckla”, säger Legia Warszawas VD Dariusz Mioduski.
Socios.com drivs av verktygstoken Chiliz ($ CHZ). Under tiden kommer $ LEG att ha en maximal tillgång på fem miljoner token. Fan-tokens genererade intäkter som översteg 30 miljoner dollar för klubbar och partners 2020, säger utgåvan.
Det totala marknadspriset för fan-tokens är 160 miljoner dollar på Socios.com. Applikationen laddades ner av sportfans över 500 000 gånger förra året.
Framträdande fan-tokens finns på börser men finns också tillgängliga via Socios.com. Vid utbyte kan fan-token bytas mot plattformens inbyggda token $ CHZ.
Mainstream Acceptance
Den framstående italienska fotbollsklubben Juventus var bland de första lagen som samarbetade med Socios.com. Det antog en fan-token redan 2019. Detta har sannolikt bidragit till att underlätta acceptans av kryptovaluta i det vanliga sportmedvetandet.
Förra året (2020) klättrade den ikoniska spanska fotbollsklubben Barcelona också ombord med en fan-token-release i juni. Detta var den första instansen av ett fan-token-erbjudande (FTO) på Chiliz Exchange.
FC Barcelonas chef för kommersiellt område Josep Pont sa om arrangemanget vid den tiden:
“Detta avtal ger oss chansen att starta innovativa marknadsförings- och partnerskapsaktiviteter med ett tydligt fokus på det digitala området för att föra klubben närmare våra fans runt om i världen.”
Andra högprofilerade fotbollsklubbar som har utfärdat fan-tokens på Chiliz-börsen inkluderar Paris Saint-Germain ($ PSG), Galatasaray ($ GAL) och E-sportklubben, OG ($ OG). Den här månaden har AC Milan blivit den senaste klubben som lanserar sitt eget mynt.
varning
All information på vår webbplats publiceras i god tro och endast för allmän information. Alla åtgärder som läsaren vidtar på informationen på vår webbplats är strikt på deras egen risk.
Source link