Exness meddelade att de har rekryterat Shlomi Dublish till sin nya chef för extern kommunikation, med verkan från mars 2021. I ett exklusivt pressmeddelande till Finance Magnates har Shlomi Dublish, som nyligen lämnat eToro som sitt ledande kreativa innehåll, utnämnts av Exness, multi-asset brokerage med global verksamhet, som sin nya chef för extern kommunikation. Ser
Exness meddelade att de har rekryterat Shlomi Dublish till sin nya chef för extern kommunikation, med verkan från mars 2021.
I ett exklusivt pressmeddelande till Finance Magnates har Shlomi Dublish, som nyligen lämnat eToro som sitt ledande kreativa innehåll, utnämnts av Exness, multi-asset brokerage med global verksamhet, som sin nya chef för extern kommunikation.
Ser fram emot att träffa dig på iFX EXPO Dubai maj 2021 – Få det att hända!
Dublish ger omfattande erfarenhet av kreativ marknadsföring och branding. Hans roll kommer att spela en viktig roll för att representera Exness när företaget fortsätter att växa och förändras. Dessutom kommer han att övervaka strategi och genomförande, driva den globala innehållsagendan och förbättra gruppens offentliga image.
Dublishs bakgrund
Före detta exklusiva tillkännagivande använde eToro Dublishs erfarenhet som sitt Lead Creative Content från augusti 2016. Han var ansvarig för den dagliga kreativa och innehållsaspekten som sträckte sig från strategi till utförande. Hans framgång i rollen ledde till de mest minnesvärda marknadsföringskampanjerna för eToro, enligt hans LinkedIn-profil.
Tidigare till sin erfarenhet av eToro grundade han Sweefit och fungerade som dess Creative Content Director. Under ett år skapade han tillsammans ett företagsklassat företag som införlivade vad man skulle behöva för att uppnå ekonomiskt välstånd.
Innan Sweefit tillbringade Dublish lite under ett år på Moblin som Digital Copywriter & Creative Strategist. Vid denna anläggning slog han idéer direkt till kunder i konkurrens med de största reklambyråerna i Israel. Dessutom övervakade han samtidiga projekt från början till slutförande och granskade projektplaner, design och leveranser.
3 plattformar som stör kryptovalutans investeringsindustri Gå till artikel >>
På FGG Advertising började han sin karriär som Junior Copywriter i april 2010. Under denna femårsperiod befordrades han till Senior Copywriter. Hans engagemang krävde jakt på stora och små kunder, inklusive Ernst & Young, Citroen, Ferrari, Passportcard och Make-a-Wish.
Unika och spelförändrande fördelar
Dublish har utfört många roller som copywriter och kreativ strateg för ett antal reklambyråer. Under denna tid har han arbetat på varumärken som Mercedes, Hyundai, EY, Carlsberg, Omega och andra. Hans kunskap och erfarenhet av copywriting matchar Exness krav på dess växande innehåll.
Marcus Doherty, global chef för PR och kommunikation på Exness, sa: ”Vi är glada över att ha Shlomi ombord som chef för extern kommunikation, vi tror att hans stora erfarenhet av kreativitet och branding kommer att spela en viktig roll för att representera Exness röst när företaget fortsätter att växa och förändras. ” Doherty lämnar Exness när han planerar att återvända till Storbritannien och fortsätta mediekonsultföretaget.
”Första gången jag hörde talas om Exness kunde jag inte tro att ett företag med så många unika och spelförändrande fördelar kunde flyga under radarn hos de flesta handlare. För mig är det som att få möjlighet att gå med i Apple på 1980-talet. Som någon som daghandlar aktier och natthandel krypto var det bara naturligt för mig att uppskatta Exness plattform och dess utestående USP. Jag känner att när en näringsidkare lär sig om Exness, kommer de att föredra det. Jag hoppas kunna utnyttja allt jag lärde mig om Fintech och branding, och hjälpa Exness att uppnå det globala varumärkesigenkänning det förtjänar, ”tillade Dublish.
Source link