Oavsett om det är en fotbollsorganisation, en sportsko, en kolsyrad drink eller en betaltjänstleverantör, är det viktigt att utveckla och vårda ett varumärke för långsiktig erkännande och framgång. Det är inte så enkelt som det kanske låter. Affärsmodellen och produkten måste vara på plats för sin målmarknad och de måste anpassa sig till förändrade miljöer
Oavsett om det är en fotbollsorganisation, en sportsko, en kolsyrad drink eller en betaltjänstleverantör, är det viktigt att utveckla och vårda ett varumärke för långsiktig erkännande och framgång.
Det är inte så enkelt som det kanske låter. Affärsmodellen och produkten måste vara på plats för sin målmarknad och de måste anpassa sig till förändrade miljöer och kundernas krav.
Allt detta samtidigt som de behåller sina kärnvarumärken och värderingar. Det är en stram balanshandling som kräver erfarenhet, expertis och ett fantastiskt team.
Barcelonabaserade betaltjänstleverantör (PSP), PayRetailers, samarbetade nyligen som en officiell sponsor för CONMEBOL Sudamericana under säsongen 2021 och 2022.
Båda varumärkena är utmärkta exempel på hur ett varumärke med engagemang kan utvecklas, växa och förbli relevant med tiden.
CONMEBOL Sudamericana – A Century Later, Still Going Strong
Som Sydamerikansk fotbollsförbund har CONMEBOL en imponerande 100+ års historia. CONMEBOL har vuxit till att bli det mest prestigefyllda och största fotbollsförbundet i Sydamerika. För att göra det måste det ha ett starkt varumärke, utlovat av dedikerade människor.
Medan ett starkt varumärke utvecklats under sin 100-åriga historia, har CONMEBOL sedan 2016 genomgått en rad strukturreformer för att modernisera sin styrning och verksamhet, öka den globala konkurrenskraften i sina exklusiva turneringar och stärka sin marknadsföring av fotbollsutveckling genom att öka intäkterna och investeringarna. .
Som en del av den strategin har CONMEBOL-klubbtävlingar under de senaste två åren förbättrats avsevärt genom en ny formatdesign och antagande av standarder, utformade för att öka kvaliteten på turneringarna ur konkurrensmässiga, sportiga och kommersiella synvinklar.
Inom dessa strukturreformer presenterades en ny logotyp och en ny företagsimage. Målet med ommärket var att vädja till årtusenden och bjuda in dem att vara en del av organisationen.
Varumärkets nya motto “Cree en grande”, spanska för “Believe Big”, satte kraften i CONMEBOL i några, korta, kortfattade ord.
Människor i Sydamerika lever och andas fotboll. Det är en känslomässig koppling.
Den nya logotypen med en sköld och en fingeravtryckskartad karta över Sydamerika symboliserar motståndskraften, konkurrenskraften och unikheten hos fansen och deras lag.
Efter rebrandingen och med en stark pressning till internationell sändning, marknadsföring på nätet och sociala medier, lyckades organisationen växa en yngre fansbas.
Renato Cassinelli, chef för kommunikation och PR på PayRetailers
Renato Cassinelli, direktör för kommunikation och PR på PayRetailers, säger om CONMEBOL-varumärket: ”Medieeffekten som genereras av CONMEBOL är över hela världen, men det handlar inte bara om den omedelbara ekonomiska avkastningen, utan också om att tillföra värde till varumärket och fördjupa det med attribut för att ta det in i framtiden. ”
PayRetailers – Ett pålitligt varumärke i betalningsutrymmet
Samma år som CONMEBOL ommärktes, lanserade PayRetailers in på betalningens arena. PSP specialiserade sig på betalningslösningar för handlare och konsumenter på de sydamerikanska marknaderna och startade snabbt kontor i Mexiko och Brasilien.
Några korta år senare expanderade den och är nu verksam i 12 länder på kontinenten.
PayRetailers har blivit erkänt som ett pålitligt varumärke för företag som vill komma in i tillväxtländerna i LATAM. Som med CONMEBOL har PayRetailers en perfekt produktmarknadsanpassning med sin nästa generation av betalningslösningar för regionen.
Detta framgår av dess imponerande omsättningstillväxt på 500% jämfört med föregående år sedan företagets start.
Cassinelli, beskriver företagets perspektiv: ”PayRetailers tillväxt under de senaste åren har varit fenomenal och vi har utnyttjat strategiska möjligheter när de har uppstått på vägen. En är den officiella sponsorn av CONMEBOL Sudamericana, en av de mest prestigefyllda idrottsinstitutionerna i världen. Partnerskapet är nästa steg för att positionera oss som ett globalt varumärke och kommunicera vår identitet på den internationella scenen. Synligheten och exponeringen genom detta sponsring kommer att förbättras genom olika kommunikationsåtgärder som planeras för detta nya samarbete.
Om du är intresserad av att växa ditt företag i Latinamerika, besök oss på payretailers.com. PayRetailers erbjuder ett brett utbud av betaltjänstlösningar för handlare som behöver effektiva, integrerade lösningar för att nå konsumenter i Latinamerika.
Source link